Khotbah 2 Rajaraja 23: 1-14 Reformasi Spritual
Minggu 21 Set. Trititatis; 1 November 2020
23:1 Sesudah itu raja menyuruh orang mengumpulkan semua tua-tua Yehuda dan Yerusalem.
23:2 Kemudian pergilah raja ke rumah TUHAN dan bersama-sama dia semua orang Yehuda dan semua penduduk Yerusalem, para imam, para nabi dan seluruh orang awam, dari yang kecil sampai yang besar. Dengan didengar mereka ia membacakan segala perkataan dari kitab perjanjian yang ditemukan di rumah TUHAN itu.
23:3 Sesudah itu berdirilah raja dekat tiang dan diadakannyalah perjanjian di hadapan TUHAN untuk hidup dengan mengikuti TUHAN, dan tetap menuruti perintah-perintah-Nya, peraturan-peraturan-Nya dan ketetapan-ketetapan-Nya dengan segenap hati dan dengan segenap jiwa dan untuk menepati perkataan perjanjian yang tertulis dalam kitab itu. Dan seluruh rakyat turut mendukung perjanjian itu.
23:4 Raja memberi perintah kepada imam besar Hilkia dan kepada para imam tingkat dua dan kepada para penjaga pintu untuk mengeluarkan dari bait TUHAN segala perkakas yang telah dibuat untuk Baal dan Asyera dan untuk segala tentara langit, lalu dibakarnyalah semuanya itu di luar kota Yerusalem di padang-padang Kidron, dan diangkutnyalah abunya ke Betel.
23:5 Ia memberhentikan para imam dewa asing yang telah diangkat oleh raja-raja Yehuda untuk membakar korban di bukit pengorbanan di kota-kota Yehuda dan di sekitar Yerusalem, juga orang-orang yang membakar korban untuk Baal, untuk dewa matahari, untuk dewa bulan, untuk rasi-rasi bintang dan untuk segenap tentara langit.
23:6 Dibawanyalah tiang-tiang berhala dari rumah TUHAN ke luar kota Yerusalem, ke sungai Kidron, lalu dibakarnya di situ dan ditumbuknya halus-halus menjadi abu, kemudian dicampakkannyalah abunya ke atas kuburan rakyat jelata.
23:7 Ia merobohkan petak-petak pelacuran bakti yang ada di rumah TUHAN, tempat orang-orang perempuan bertenun sarung untuk Asyera.
23:8 Disuruhnyalah datang semua imam dari kota-kota Yehuda, lalu ia menajiskan bukit-bukit pengorbanan, tempat para imam itu membakar korban, dari Geba sampai Bersyeba; dirobohkannya pula bukit-bukit pengorbanan di pintu-pintu gerbang yang ada dekat lobang pintu gerbang Yosua, penguasa kota itu, yang ada pada sebelah kiri kalau orang memasuki pintu gerbang kota itu.
23:9 Tetapi para imam bukit-bukit pengorbanan itu tidak boleh naik ke mezbah TUHAN di Yerusalem, hanya mereka boleh memakan roti yang tidak beragi di tengah-tengah saudara-saudara mereka.
23:10 Ia menajiskan juga Tofet yang ada di lembah Ben-Hinom, supaya jangan orang mempersembahkan anak-anaknya sebagai korban dalam api untuk dewa Molokh.
23:11 Dibuangnyalah kuda-kuda yang ditaruh oleh raja-raja Yehuda untuk dewa matahari di pintu masuk ke rumah TUHAN, dekat bilik Natan-Melekh, pegawai istana, yang tinggal di gedung samping; juga kereta-kereta dewa matahari dibakarnya dengan api.
23:12 Mezbah-mezbah, yang ada di atas sotoh, tempat peranginan Ahas, yang dibuat oleh raja-raja Yehuda, dan mezbah-mezbah, yang dibuat Manasye di kedua pelataran rumah TUHAN, dirobohkan oleh raja, dan diremukkan di sana, lalu dicampakkannya abunya ke sungai Kidron.
23:13 Bukit-bukit pengorbanan yang ada di sebelah timur Yerusalem di sebelah selatan bukit Kebusukan dan yang didirikan oleh Salomo, raja Israel, untuk Asytoret, dewa kejijikan sembahan orang Sidon, dan untuk Kamos, dewa kejijikan sembahan Moab, dan untuk Milkom, dewa kekejian sembahan orang Amon, dinajiskan oleh raja.
23:14 Ia memecahkan tugu-tugu berhala dan menebang tiang-tiang berhala, lalu ditimbuninya tempat-tempat itu penuh dengan tulang-tulang manusia.
Tontu
ndang na mura paulihon ngolu partondion manang patupa sada haimbaruon ni
partondion tu sadasa houm manang bangso. Tarlumobi molo nunga marsundusundut
mangulaho angka ulaon haholomon manang porsea tu angka sumangot ni na monding
na boi mangalehon angka pasupasu tu pinomparna. Lumobi ma molo hasomalan
sisongon i dietong songon adat siihuthonon ni sundut na umposo. Alani marhite
turpuk on naeng ma hangoluhononta haimbaruon marhite na marguru hita sian raja
Josia na patupa ulaon paulihon ngolu partondion tu tongatonga ni bangso ni
Debata. Marumur 8 taon nunga dipabangkit si Josia gabe raja, jala 31 taon ma
lelengna ibana mangarajai di Jerusalem. Dung 8 taon ibana gabe raja di
Jerusalem, 1 taon ma umurna nunga dipungka ibana mangalului Jahowa Debata ni
ompuna si Daud (2 Kronika 34:3). Jala diumur 20 taon dipungka ibana ma manguras
Jud dohot Jerusalem sian angka tambak dohot sombaon Asera dohot ganaganaan
angka na niuhir dohot na tinuang.
Dihaposoon
ni si Josia dipungka ibana do mangalului Jahowa, marasing do ibana sian amana
nang ompungna, jala ditahi rohana do laho paulihon bagas joro ni Jahowa. Uju pauli
bagas joro i nasida jumpang ma buku patik jala dijaha nasida mai huhut ma
dipaboa tu raja Josia. Dungi dipaluhut raja Josia ma tu jolona saluhut sintua
sian Juda dohot Jerusalem. Dung i nangkok ma ibana tun joro ni Jahowa rap dohot
sude baoa sian Juda dohot sude pangisi ni Jerusalem ro di angka malim dohot
panurirang dohot sandok situan natorop i, tole angka na metmet ro di na
magodang laho mambahen parpadanan di adopan ni Jahowa ima na mandok ingkon
mangihuthon Jahowa dohot mangaradoti angka tonaNa dohot aturaNa sian nasa roha
nang sian nasa ateatena jala saluhut bangso i mangundukkon patik i.
Sude do
hita tarjou laho paulihon ngolu partondion i, ndang mardingkan manang marnida
status ni jolma. Sian sandok ruas ni huria nang parhalado pe ringkot parsidohot
mangeahi haimbarauon di ngolu partondion. Alani do dibagasan ditupuk on
dipaluhut ma nasida laho paimbaruon ngolu partondion nasida, marhite na
manjahahon tu pinggolnasida salhutu hata ni buku parjanjian na jumpang dibagas
joro ni Jahowa i (ay. 2). Huhut dibahen parpadanan siundukhonon ni sandok
bangso i (ay. 3) jala ingkon sude nasida mambahen haputusan na tontu taringot
tu padan i. Suman ni halak na marpadan hita tu Tuhanta dohot tu dirinta,
marsitutu paimbaruhon ngolu partondionta. Molo ndang marsitutu do hita, olo do
tompu gale hita. Ai suraon do tubu angka pangambati na laho mangago
parsitutuonta. Dung i didokkon raja i ma sintua ni malil Hilkia dohot angka
malim paidua dohot angka sijaga pintu, asa diparuar sian Joro ni Jahowa sud
ulaula angka pinauli di Baal dohot di sombaon Asera dohot di sandok parangan ni
langit, laos ditutung ibana ma luhutna i dibalian ni Jerusalem, jala sirabunna
i didokkon do boanon tu Betel (ay. 4). Ala nunga ramun bagas joro i dibahen si
Manasse nang si Amon, ai nunga dipamasuk angka ugasan na pinauli di baal dohot
sombaon Asera.
Ingkon hehe
sian roha na marsangaja do hita paulihon ngolu partondionta, ndang ro sandiri
haimbaruon i tu tongatonga ni bangso i ia so marsangaja raja Josia mambuat
haputusan i jala paluhut sandok bangso i. Nang pe sasintongna adong do resiko
na balga na binuat ni raja Josia patupa reformasi i ala nunga tung mansai
leleng bangso i mangolu dibagasan haholomon, pola nunga gabe bangko dohot
hasomalan parugamoon na leleng turun temurun ditean nasida. Haidaan do i i
dimulanai menek situtu do partisipasi ni angka natorop i laho manolopi ulaon i.
Paulihon
manang mangeahi haimbaruon ngolu ni partondion i ingkon raphon dongan na
dihumaliangta do hita. Ndang bolas usaha na marsadasada, na ummotikna
masitumpahan dohot dongan na di humaliangta. Dung i dipaijur (diberhentikan) raja
i ma halak malimmalim, angka na dipabangkit ni angka raja sian Juda, asa
manutung daupa nasida di atas ni tambak angka na dibagasan huta ni Juda dohot
humaliang Jerusalem, tole huhut angka jolma na manutung daupa di baal, di mata
ni ari, di bulan dohot di sude bintang, i ma sandok parangan ni langit (ay. 5).
Tontu ndada holan ulaulani debata sileban siadopan ni raja Josia, alai dohot do
nang angka malimmalim pangula na manghobasi angka ulaula hadosaon i, naung
bolas mangula disi mamungka sian angka raja andorang so di Josia. Molo dang
diradoti paubahon angka malimmalim na songon on boi do hatop mulak sogot bangso
i ala dielaela nasida mulak tu na ujui jala manadingkon Jahowa. Songon na masa
dipartingkian nuaeng on nunga godang halak na targoar Kristen dielaela laho
manghaporseai debata sileban, manghaporseai hagogoon ni portibi on. Jala tung
mansai tangkas do boi taida na lam godang jolma nueng porsea tu hagoon ni
portibi, jala nunga terangterangan i disiarhon ditelevisi. Ndang adong be
subang ni jolma i mangulahon ulaon hakristenon na marlaok dohot hasipelebeguon.
Jala sada tantangan na umbalga nuaeng dihakristenon ala nunga diakui negaranta
on angka “aliran kepercayaan” jala
nunga ditetaphon pamarenta boi do “aliran
kepercayaan” gabe goar ni ugamo ni sasahalak di kartu tanda penduduk (ktp)
na.
Diuji raja
Josia laho padengganhon angka naung sega marsundutsundut. Ndada holan diparuar
ibana angka ulaula na pinauli di baal sian bagas joro i, alai orbuk ni
panutungan na i pe ndang diloas ibana dais tu bangso i. Songon halak Kristen na
mauas hita dihaimbaruon ni partondion, ndang singkop molo holan tajaha hata ni
Debata, alai ingkon tangkas do taalusi, tarespon marhite hamubaon ni ngolunta. Muba
ma parsitutuonta mangeahi hamibaruon ni partondion songon komitmen na togu sian
raja Josia laho dipaimbaru huhut paimbaruhon di jolo ni Debata. Poso dope umur
ni si Josia dung dipabangkit gabe raja, alai nang pe songon i posona dilului
ibana do na porlu di ngolu partondionna. Dihaposoon i dilului do Jahowa, asa
gabe parsiajaran ma on di hita. Asa olo hita paiashon roha nang pamatangta sian
angka na ramun, ai dagingta i do pelean na mangolu, na badia di adopan ni
Debata (Rom 12: 1).
Post a Comment for "Khotbah 2 Rajaraja 23: 1-14 Reformasi Spritual"